techniki relaksacyjneW natłoku codziennych spraw i obowiązków trudno nam znaleźć okazję do odpoczynku. Niestety nie dawanie sobie prawa do prawidłowego odprężenia przynosi przykre konsekwencje. Zaczynamy się czuć coraz bardziej przepracowani, przytłoczeni, zmęczeni. W konsekwencji przestajemy cieszyć się życiem i z dnia na dzień narasta w nas strach, że nie podołamy kolejnym zadaniom, czy też życiowym wyzwaniom.

Dlatego warto poznać łatwe, proste ale też skuteczne metody (techniki relaksacyjne), które pomogą nam odzyskać równowagę wewnętrzną, energię, naładują nasze baterie życiowe i zredukują chroniczny stres.

Niektórym osobom wydaje się, że wystarczy poleżeć chwilę na kanapie, pooglądać telewizję, czy po prostu poleniuchować i już  się zrelaksują. Niestety nie takie formy wypoczynku nie zapewnią nam wystarczającej formy relaksu do zredukowania codziennego stresu.

Prawdziwy relaks jest w istocie aktywnym, świadomym procesem, który pomaga naszemu ciału i umysłowi wypocząć i naładować wewnętrzne akumulatory. Taki relaks aktywuje naturalne reakcje odprężenia organizmu. Co ciekawe im częściej praktykujemy ten rodzaj relaksu, tym większe mamy efekty dla ciała i duszy.

O jaki relaks chodzi?

Mam tu na myśli praktykowanie technik relaksacyjnych, takich jak głębokie oddychanie, medytacja, ćwiczenia czy uprawianie jogi. Włączenie tych działań w rytm dnia może pomóc zredukować stres, zwiększyć energię i poprawić nastrój a na zakończenie dnia ułatwić zasypianie.

Istnieje bardzo wiele technik relaksacyjnych, oddechowych, i medytacyjnych. Informacje na ten temat można znaleźć w wielu książkach oraz w Internecie.

 Najbardziej znane i polecane Techniki relaksacyjne:

  1. Medytacja
  2. Progresywna relaksacja mięśni
  3. Trening autogenny
  4. Wizualizacja obrazów
  5. Oddychanie
  6. Hipnoza
  7. Joga
  8. Muzykoterapia

Ćwiczenia i techniki relaksacyjne, które pozwalają utrzymać ciało i umysł w idealnej kondycji oraz harmonizować ich działanie.

Zapewne zdajesz sobie sprawę z tego, że ciało i umysł są ściśle ze sobą powiązane. I to co dzieje się w jednym znajduje odbicie w drugim.

Dlatego w celu pozbycia się stresu możemy zadziałać w dwóch kierunkach. Z jednej strony zastosować jakiś rodzaj fizycznego odprężenia, który automatycznie powoduje zmianę naszego stanu umysłu. Możemy też podziałać umysłem na ciało stosując odpowiednie wyobrażenia i wizualizacje, co pomoże naszemu ciału się odprężyć.

W efekcie uzyskamy obniżenie napięcia zarówno fizycznego, jak i psychicznego, co pozwoli nam się zrelaksować i naładować wyczerpane akumulatory.

W chwili przeżywania stresu nasze tętno i oddech przyspiesza, a całe nasze ciało jest napięte i przygotowane do walki lub ucieczki. Dlatego warto wtedy świadomie zastosować specjalny rodzaj oddechu. Najlepiej wtedy zmusić się do wykonywania powolnych i głębokich oddechów. Będzie to sygnałem dla umysłu, że stres minął, nawet jeśli nie jest to prawdą.

Kiedy jesteśmy pod wpływem negatywnego stresu nasze całe ciało jest napięte. Wtedy nie tylko oddychamy nieprawidłowo, ale także mięśnie naszego ciała są spięte, gotowe do ataku lub ucieczki. Dlatego  już zastosowanie czegoś tak prostego, jak świadome napinanie i rozluźnianie mięśni przynosi natychmiastową ulgę w ciele oraz wyciszenie umysłu.

Oto co możesz zrobić, kiedy masz niewiele czasu, a zaczynasz odczuwać jakiś rodzaj negatywnej emocji (złość, napięcie, lęk, lub po prostu czujesz się niekomfortowo)

Ćw.1

rekafastereftZrób głęboki wdech nosem i głośny, mocny wydech ustami. Równocześnie jedną ręką chwyć nadgarstek drugiej ręki (jak na obrazku) i powiedz w myśli lub na głos słowo „spokój”, a następnie wykonaj kolejny głęboki wdech i wydech. Natychmiast poczujesz się spokojniej, a Twoje ciało zacznie wracać do równowagi.

Lub:

Ćw.2

Skup swoją uwagę na podstawie kręgosłupa i wykonaj kilka oddechów: wdech nosem i długi, głośny wydech ustami. Poczujesz się spokojniej i bardziej ugruntowana/ugruntowany.

Ćw.3

Porusz kilka razy szczęką, opuść ją i poruszaj nią na boki. Rozluźni to mięśnie sterujące szczękami co równocześnie zredukuje napięcie psychiczne.

Ćw.4

Unieś i odchyl do tyłu oba barki i równocześnie wykonaj głęboki wdech – wykonaj jakby obrót barkami aż do ich naturalnego położenia  i zrób wydech. Poruszaj też barkami we wszystkie strony i oddychaj głęboko. Wykonaj to kilka/kilkanaście razy. Podwyższone napięcie wszystkich mięśni podczas stresu może utrudnić oddychanie co wywołuje lęk, główny objaw stresu emocjonalnego i jeszcze bardziej pogłębia odczuwanie stresu. Ćwiczenie to poprawia wentylację płuc i obniża napięcie.

Kiedy masz do dyspozycji więcej czasu (np.30 min.) warto zastosować dłuższy i głębszy relaks. Wtedy możesz się położyć, lub usiąść wygodnie i wysłuchać prowadzonej relaksacji nagranej głosem lektora.

Więcej na temat sposobów na relaks oraz zredukowanie stresu dowiesz się z webinaru pt: Sposoby na złagodzenie stresu,  głęboki relaks oraz łatwe zasypianie”

http://sukces.wszystkodlaciebie.pl/oferta-promocyjna-cena-gleboki-relaks-r1/

sposób na relaks